Jak stworzyć markę odzieżową? 5 skutecznych działań

Całkiem niedawno obchodziłam 3 rocznicę powstania mojej mikro marki odzieżowej z retro spódnicami NG. To skłoniło mnie do refleksji, aby podzielić się tym, co dobrze mi w niej wyszło i mogę nazwać sukcesem – większym bądź mniejszym. Tych z Was, którzy wolą ten poradnik obejrzeć w wersji wideo zapraszam tutaj!

DIY: firmowe torebki i papier

Często na początku tworzenia własnej marki pakujemy się w koszty i ogromne ilości. Jestem tego wielką przeciwniczką i od pierwszej myśli o marce aż do teraz wszystko przygotowuję handmade’owo. A dziś krok po kroku pokażę jak stworzyłam profesjonalnie wyglądające firmowe torebki oraz papier do pakowania. Zobaczcie sami jakie to proste!

Łączenie sił z innymi artystami!

Każdy doskonale zna potoczne powiedzenie „w grupie siła” – tylko jak je zastosować we własnej marce odzieżowej? A no bardzo prosto! Planując nowe działania, kampanie, sesje zdjęciowe zaprosiłam do współpracy inne marki z komplementarnymi produktami do moich np. oryginalne nakrycia głowy Looks by Luks oraz delikatne, bardzo kobiece piżamowe bluzki SOVL. Z takiej kooperacji obie strony czerpią same korzyści! Po pierwsze zwiększają się zasięgi – wzajemne oznaczanie, repostowanie zdjęć oraz wzmianki w e-sklepach i na blogach wpływają na lepsze pozycjonowanie marek. Po drugie „wymiana” baz obserwatorów, którym wspólnie proponujemy pełną stylizację z wybranym produktem jednej z marek, a co za tym idzie zwiększamy szansę na komplementarną sprzedaż. Po trzecie można się bardzo miło zaskoczyć. Dla mnie takim zaskoczeniem okazało się połączenie w tej sesji turbanu Cedar Ceek Sylwii z Looks by Luks z moją spódnicą Retro Doll. Pomimo dzielącej nasze marki odległości, bo Sylwia jest z Sopotu, a ja z Krakowa jednogłośnie stwierdziłyśmy, że to zestaw idealny oraz podjęłyśmy już pierwsze rozmowy o wprowadzeniu go w całości do każdego ze sklepów.  W moim pojawi się na pewno!

Promocja krzyżowa na Instagramie!

Dzięki łączeniu sił z innymi artystami mogłam przede wszystkim nawiązać bardzo interesujące kontakty i wymienić doświadczenie, ale także zyskać nowe możliwości. Współpraca z kilkoma markami podczas sesji wprowadzającej nowe produkty w mojej marce stała się początkiem nowych perspektyw. Doskonałym przykładem na wzmocnienie wizerunku i rozpoznawalności marki na samym jej początku jest wspólny WARTOŚCIOWY konkurs. 9 zdolnych oraz przedsiębiorczych kobiet z okazji Dnia Matki i Dziecka połączyło swoje artystyczne siły na Instagramie, organizując konkurs z nagrodą o łącznej wartości 1000 zł. Szczegóły jak skutecznie przeprowadzić taką akcję znajdziecie tutaj Zachęcam również do udziału w konkursie, który trwa do 3 czerwca. W puli są również bardzo atrakcyjne nagrody pocieszenia, a dwie z nich rozdam ja!

Tanie narzędzie, które pomoże w sprzedaży!

Jeżeli prowadzisz już swój biznes to doskonale wiesz, co to DaWanda i Pakamaera? Jeżeli nie to zachęcam, aby zacząć właśnie od portali zrzeszających młodych artystów z szeroko rozbudowanym marketingiem i kanałami dotarcia do konsumentów. Jeżeli przygodę z tymi portalami masz już za sobą to czas na Shopshood, słyszeliście
o tym narzędziu? Przede wszystkim ma na cele obniżenie prowizji do 5%, na wyżej wspomnianych portalach jest to ok. 10-12%, oraz pomoc w postawieniu własnego e-butiku. Wypełniając formularz na ich stronie wszystko otrzymuję gotowe – moduły i szablon strony, a nawet regulamin! Wystarczy uzupełnić dane, zdjęcia produktów, wszystko ułożyć w kategoriach oraz dodatkowo można stworzyć własne podstrony. To duże ułatwienie dla laików WordPressa! Panel jest prosty i intuicyjny, co daje poczucie szybko postępującej pracy. Więcej o tym narzędziu tutaj

Działanie w słusznej sprawie!

Wysoki poziom świadomości konsumenckiej sprawił, że dziś szuka się nie tylko unikatowych ubrań i przedmiotów, ale przede wszystkich takich, które płynnie łączyć się będą ze stylem życia. Oczekuje się, aby do zakupu została włączona wartość dodana: poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy czy wsparcia słusznej sprawy. Dlatego warto połączyć wartości marki z działaniem dobroczynnym na rzecz np. środowiska, kobiet czy zwierząt. Ważne, aby było to spójne ze strategią rozwoju i komunikacji marki, łączyło styl życia konsumenta z marką i było autentyczne! Nie należy szukać takiego połączenia na siłę czy naciągać rzeczywistość, na dłuższą metę to się nie sprawdzi. Ze względów prywatnych, a także płeć grupy w Stowarzyszeniu Niebieski Motyl postanowiłam każde 5% ze sprzedanej spódnicy przeznaczać na wsparcie kobiet w walce z rakiem jajnika. Koniecznie zajrzyjcie na ich social media – uwielbiam podglądać jak prężnie działają!

Nie żałuję tego, że nie przeczytałam wcześniej podobnego poradnika! Może byłoby mi wtedy łatwiej, można doszłabym do pewnych etapów szybciej, a może tak miało być! Sporo od tego moment się nauczyłam, spotkałam wielu ciekawych ludzi, z którymi mam nadzieję to dopiero początek rokującej na przyszłość współpracy. Nie ma jednego doskonałego przepisu  na sukces marki – jednym przychodzi on prędzej inni muszą na niego dłużej poczekać. Pewne jest jedno – każde działanie warto podejmować i tworzyć jako to z potencjalem na sukces!

 

Ciekawa jestem, które z tych działań okaże się
dla Was przydatne ?

 

ZOBACZ TAKŻE